Ki gondolná, hogy ez alatt a szép cím alatt egy anyós-szapuló poszt rejtőzik? Pedig de. :-)

Pár hónappal ezelőtt biztos voltam benne, hogy kislányt hordok a szívem alatt. Anyai megérzésnek tekintettem, ráadásul évekkel korábban jósnők és asztrológusok is megmondták, hogy nekem bizony lányaim lesznek. Az ismerőseim ezen információ hiányában is folyamatosan lerohantak, hogy ők biztosak benne, hogy nekem lányom lesz. Már láttam magam előtt a rózsaszín ruhácskákat, a hajfésülést, a cuki kis copfocskákat. Na ilyenkor történik az, hogy az orvosnál közlik, hogy GRATULÁLUNK FIÚÚÚÚ!!! :-)) Bizony, fiam lesz. És ahogy elkezdtem kutakodni magamban, hogy miért zavar ez engem annyira, rájöttem, hogy természetesen nem az én csöppségemmel, hanem csupán az újdonsült szerepemmel van a bajom: én nem akarok "fiús anya" lenni. 

A fiús anyák szerintem furcsák (tisztelet a kivételnek). Pedig meglehetősen szerencsés voltam anyósok terén eddigi életem során, hiszen kivétel nélkül szerettek, örültek nekem. De én valahogy sosem tudtam őket elfogadni. Mert idegesített az a furcsa ragaszkodás a fiuk irányába. Bizonyos időközönként jelenetek, sértődés, olyanfajta hisztik, amik egy férfi-nő kapcsolatban előfordulhatnak, de szerintem nem egy anya-fia kapcsolatba valók. Ráadásul vannak barátnőim, akiknek nemrég született kisfiuk, és most azt mondják: ez annyira más, ez SZERELEM. Ők szerelmesek a fiukba, és már most nem tudják elképzelni, hogy egyszer majd jön egy barátnő... Én ezt így kívülről nézve betegesnek találom, és csak reménykedni tudok, hogy szülés után nem fog elborulni az elmém. Mert bár sok nehéz élményem van a saját szüleimmel kapcsolatban, de azt kifejezetten köszönöm nekik, hogy időben el tudtak engedni, nem rendeztek féltékenységi meg egyéb jeleneteket, és nem tapadnak bogáncsként a mindennapjaimra. Ahogyan ők is, úgy én is élem a felnőtt életemet, ahol egészséges közelségben ápoljuk a kapcsolatunkat. Naivan azt gondolom, ezt egy fiúgyermekkel is meg lehet valósítani. 

Annak ellenére, hogy ezt tisztáztam magamban, az anyósommal szemben elkezdett nőni bennem egyfajta ellenszenv. Bűntudatom van miatta, de bármit csinál, nekem az nem jó. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy miközben bennem elkezdett nőni az anyatigris ("majd én azt tudom, mi a jó az ÉN gyerekemnek"), addig ő igazi kattant nagymamává alakult. Tudjátok, aki már a terhesség harmadik hónapjában homokozó szettet vásárol, hetente hívogat, hogy "na hogy van az én kisuuuunooookáááám?!", a polcán képkeretben áll a megtermékenyített petesejtem, és mivel az érintés a szeretetnyelve, egyfolytában a pocakomat akarja simogatni, tapogatni stb. Nos nekem NEM az érintés a szeretetnyelvem, ami miatt menekülök ezekből a kellemetlen szituációkból. Mindig szoktam szólni az ismerőseimnek, ha találkozunk, hogy "na most épp mocorog, akarod megfogni?:)". De nem szeretem a "hívatlan" simogatókat. Számomra ez nagyon intim dolog, amit Férjjel osztok meg. Ugyanígy probléma az első babalátogatás megszervezése. Az én kérésem az, hogy a kórházba ne jöjjön be senki, majd ha hazamentünk. Ezzel a kérésemmel ismét nem tud mit kezdeni, hiszen ő már egy naposan FOGNI akarja az unokáját. Kezd nagyon dühíteni, hogy úgy kezelnek, mintha csak egy kényeskedő, önző, két lábon járó inkubátor lennék, akinek nem lehetnek érzései/kérései, hiszen mindenkire tekintettel kell lennie. De rám ki van tekintettel?

Szerző: fraula  2013.10.14. 10:01 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fraula.blog.hu/api/trackback/id/tr135567556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Formentor 2013.12.12. 19:59:44

Szia Eperke!

Nagyon jó a bejegyzés, a hab a tortán, hogy az én anyósom bizonyos pontokban kísértetiesen hasonlít a tiedére.
Az én anyósom:
A fiával való kapcsolata tényleg betegesnek mondható, mert férjem 42 évesen még mindig az anyjával él, aki zsarolja, érzelmileg terrorizálja, miszerint őt a kisfia nem hagyhatja el, és most jönne az az ezer ok, hogy miért is nem. Ezeket inkább nem sorolnám fel.
Mivel már nem vagyok 16 éves, és nincsenek körülöttem rózsaszín felhők, valamint saját lelki békémet fontosabbnak tartom, ezért külön élünk, soha nem is éltünk együtt. Nekem bőven elegek a hétvégék (anyósomból még az is rengeteg), ilyenkor én megyek hozzájuk. Amennyiben férjem látni kíván, akkor ő jön hébe-hóba hétköznap. Nem mondom fura kapcsolat, de eddig működött így. A körülményekhez tartozik, hogy mindketten más városban élünk, dolgozunk, és általában hulla fáradtak vagyunk, ezért így könnyebben bírjuk egymás nélkül. Az én családom ismerve a körülményeket, elfogadta a helyzetet, anyósnak nem tetszett egyedül. Baszkurált is emiatt egy időben éjjel-nappal, aztán mintha ráébredt volna, hogy én nem akarom elvenni tőle a fiát. Unokáért régóta nyúz bennünket, főleg engem, a teljes ciklusomról akart tudni mindig, hogy biztos azért nem esek teherbe, mert ritkán vagyunk együtt, és mire kitalálok a fiához addigra biztos nincsenek érett petéim. Ha megtehette volna, akkor köztünk feküdt volna az ágyban, figyelve mit csinálunk rosszul, és osztogatta volna kéretlen jótanácsait. Egy iszonyat kíváncsi természet, a pofátlan fajtából.
Ugye nálunk mindig kérdés volt, hogy kinél fogunk lakni, ha jön a gyerek. Megállapodtunk abban, hogy itt is leszünk meg ott is, amíg nem iskolás a gyerek addig nincs baj, utána meg úgyis hoz majd valamit az élet. Tudat alatt tuti blokkolt az, hogy én sosem akartam volna anyóssal nevelgetni a meg nem született gyerekünket. Csak sosem tudtam ezt így kimondani. Na aztán idén húsvétkor még hülyébb lett anyós, mint máskor, mindenért hisztizett velünk. Én akkor megmondtam férjemnek, hogy nem bírom tovább, hiába szeretem őt, az anyja tönkretesz bennünket, és ha valaha is terhes lennék, soha a büdös életben nem fogok tudni hozzáköltözni, és anyós közelben nevelgetni a gyereket. Iszonyat jó érzés volt ezt kimondani, következő hónapban már terhes is lettem :) A kislányunk decemberben születik. Anyós első unokája, el lehet képzelni mi mindent fog egy ilyen önző, zsarnok sárkány művelni...
Természetesen ő azt szeretné, ha náluk nevelgetném majd a gyereket (nagyon nincs tisztában magával), de mivel nekem van saját otthonom, hülye lennék az anyóssal együtt lakni. Egybeköltözésről még mindig szó sem lehet, hiába az lenne a legjobb mind a babának, mind nekünk. Férjem megért, tudja hogy nagyon nehéz az anyjával kijönni (eddig még minden múltbéli menyjelöltet sikeresen elmart a fia mellől)

Anyósom ha gyerek közelben van, akkor se só, se beszéd, egyszerűen kikapja az anya kezéből a babát (mindegy mit szól hozzá az anyuka-általában úgy ledöbbennek, hogy semmit), és többszöri felszólításra hajlandó csak visszaadni. Ezt párszor már végignéztem családi körben, és már akkor elkapott a rémület, mit fog majd az én jövendőbeli gyerekemmel művelni. Ha babaközelben van, akkor hatványozottan megőrül.
Ahogy a te anyósod, úgy ő is tapogatta, simogatta a hasamat, természetesen nem kért engedélyt,és én közben undorodtam ettől az egész helyzettől, kedvem lett volna eltördelni a kezeit. Persze ott akar lenni a szülés napján is (amíg a váróban marad,és nem csörtet be a szülésre, addig OK.) Próbálom megemészteni, hogy még más nőket a férje visz be szülni, addig az én férjem az anyósomat fogja, engem meg a taxi. És majd randizunk a szülészeten. Sőt, kijelentette, hogy amikor a kórházból haza hozzuk a babát hozzánk, akkor is ott akar lenni. Férjem fél az anyjától, és nem merte neki megmondani, hogy akkor bizony nem jöhet - hisz mi ezt már hónapok óta megbeszéltük, hogy csak ketten hozzuk el a babát, és akkor legalább pár napig végre velünk lesz, nem az anyjával. Pár nap fülrágás után közölte az anyjával, lett is sértődés...kijelentette, ha nem aznap akkor másnap mindenféleképp jön. Sőt, minden nap, mikor a fia velünk lehetne, akkor ő is jönni akar. De akkor mi mikor leszünk együtt? Annyira tapintatlan, nem érdekli senki és semmi, csak ő unokázhasson. Sajnos nagyon ismerem őt. Természetesen bent akar majd maradni a szoptatásokon (van zár az ajtómon, egyszerűen ki fogom zárni), pelenkázáson, fürdetésen, ő akar majd mindent csinálni vele, ha nem hagyom, akkor végig ott fog toporogni a sarkamban, és beleszól majd mindenbe. Hisz ő mindent tud, negyvenakárhányéve legalábbis tudta. Ő is ki fogja kapkodni az újszülöttet az ágyából, akkor is ha alszik, és össze fogja nyalni-falni. Mert ugye nagyon vidéken, ahonnan ő ered, ez volt a szokás. Az egész falu ment még aznap szerencsétlen babát abajgatni.
Szeretném valahogy minimálisra csökkenteni a jelenlétét.
Mit lehet tenni egy ilyen anyóssal?
Ötletek?
süti beállítások módosítása